خرید فلنچ با بهترین قیمت☎021.48417 تماس بگیرید

Wiki Article

سرعت جریان v در زمان dt در مقطع 2 به مقدار صفر تنزل میکند و موج فشاری که بوجود میآید با سرعت موج (a) بعد از زمان dt به مقطع 1 که فاصله آن از مقطع2برابر dx است میرسد. شیر اتوماتیک تیپ ۶-۱۱۶ در موقع قطع برق قبل از ایجاد موج فشار (Surge) باز شده فشار اضافی را خارج و سبب شکست موج میشود.سپس مجددا آرام بسته میشود. این شیر سریع باز شده وبه آهستگی میبندد واز ایجاد فشار منفی و مثبت جلوگیری می نماید وچنانچه به در دلیلی فشار در سیستم بالا رود این شیر عمل کرده و فشار اضافی را خارج می نماید. هم چنین باید در نظر داشت گاهی در پالایشگاه ها ارتفاع مخازن تحت فشار بیش از ۱۰ متر است که نیاز به نردبان حتمی است. همانطور که اشاره شد به منظور تجزیه و تحلیل پدیده چکش آبی و حل مسائل آن در طرحهای سیستم انتقال نظریهها و روشهای مختلفی توسط افراد مختلف ارائه شده است.


شیرهای ضد ضربت قوچی به عنوان شیر تنظیم و کنترلی مورد اسنفاده قرار می گیرند. کم و زیاد بودن فشار هوا و تنظیم نبودن فشار هوای داخل مخزن منجر به خرابی سیستم میشود پس ضروریست به این فاکتور در مخزن تحت فشار دقت کافی داشته باشید. اتصالات این شیر به صورت فلنجی و مجرای read more تخلیه آن به صورت ½” رزوه ای می باشد. این شیر برای محا فظت پمپها ، تاسیسات و خطوط لوله در برابر ایجاد فشار منفی و مثبت امواج مضر ناشی از قطع یا تغییر جریان مورد استفاده قرار می گیرد. ضربه قوچ یا چکش آب، ضربهای است که از طریق سیال موجود در سیستم لولهکشی منتقل تانک ضربه گیر میشود. برای اتصالاتی که تمام بخشهای آنها به وسیله جوش به یکدیگر متصل شدهاند، انجام جوشکاری در محل پروژه اجتنابناپذیر است. از این رو دهانههای ورودی به شکل زنگ که دهانه گشاد آن به لوله رانش متصل میباشد مناسب است.


• آقای پارماکیان بر اساس نتایج آزمایشگاهی توصیه میکند که افت ورودی محفظه هوا در حدود 5/.2 برابر دهانه خروجی باشد. براي تخليه هواي درون لوله ها از شير تخليه هوا استفاده مي شود. اين شيرها براي خارج كردن هواي موجود در خط لوله مورد استفاده قرار ميگيرند و معمولا در نقاطي از سامانه كه امكان تجمع هوا وجود دارد نصب مي شوند. اين شيرها براي خارج كردن هواي زياد در موقع پر كردن خط لوله خالي و يا داخل كردن هواي زياد براي تخليه خط لوله مورد استفاده قرار مي گيرند. براي جلوگيري از ايجاد خلاء هنگام تخليه آب از درون خطوط لوله و يا هنگامي كه ارتفاع تلمبه سريعا كاهش مي يابد(در هنگام قطع برق) ، هوا بايد جايگزين آب شود كه اين عمل توسط خلاء صورت مي گيرد. هوا از نقاط مرتفع خط لوله بايد تخليه شود تا از تشكيل پديده مانع هوا جلوگيري شود . در فاز مثبت فشار با تراکم بیشتر در هوای فشرده ی تانک ضربه گیر، آب از خط لوله به مخزن منتقل شده، انــرژی مخرب ضربه قوچ آب را در خود جذب می کند. این گونه عدسی ها به ویژه در قطرهای متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. هر گونه تغییر در میزان و جهت جریان ممکن است به اصطهلاک مقدار زیادی انرژی منجر شود.


هر گونه کپي برداري از اطلاعات سايت بدون اطلاع مدير سايت ممنوع و ذکر تمامي مطالب با درج منبع بلامانع است. فشار ماکسیمم و مینیمم تنظیم شده برای پمپ باید متناسب با فشار ماکسیمم و فشار اولیه منبع تحت فشار باشد. زمان باز بودن شیر با تغییر حجم انباره نصب شده روی آن قابل تنظیم است. تراکم ناپذیری آب و همچنین صلب بودن خطوط لوله پر از آب یک سیستم کاملاً غیر قابل ارتجاع را به وجود می آورد. این نوع فلنج و به همراه پیچ های آن فشار بیشتری نسبت به فلنج های دیگر تحمل می کند که بیشترین فشار به وسط فلنج گلوله دار و جوشی استفاده می کنند. كليه شيرهاي هو ا بايد در ورودي خود داراي شير قطع و وصل باشند تا بتوان در صورت نياز نسبت به سرويس و يا تعويض شير در حالتي كه خط لوله تحت فشار است اقدام كرد . برای مقابله با ضربه قوچ آب باید بتوان سیستم غیر قابل ارتجاع انتقال و پمپاژ آب را به یک سیستم ارتجاعی تبدیل کرد تا بتواند فشار مثبت و منفی ایجاد شده در خط را در خود جذب کند.

Report this wiki page